tisdag 6 november 2012

Julklappstips nr 1 - hundleksak

Jag kan ju börja med att visa en hundleksak som jag gjort ett antal gånger till ett par hundar och alltid varit lika uppskattat :) Denna gången går presenten till min kusins hund som är lite mer än ett halvår och fortfarande väldigt lekfull.

Allt man behöver ha är:
Två par gamla strumpbyxor
En liten burk
Någonting som skramlar (t.ex. okokta makaroner)

Först häller man i makaronerna eller dylikt i burken som man sedan lindar in i en av strumpbyxorna. I den andra strumpbyxan klipper man ett litet hål mellan benen. Sedan stoppar man in strumpbyxorna med burken in i den andra och drar ut en eller två ben från det lilla hålet. Sedan flätar man bara ihop den och gör en knut båda uppepå och nere.
Var bara försiktig så att hunden inte lyckas
riva upp tyget och försöka äta upp burken inuti!



















Till det här kanske man vill ha en låda att slå in leksaken i. Jag har gjort en låda med massor av hundbilder på. Dessa har jag klippt ut från en gammal kalender och sedan klistrat fast på lådan med lite vävlim.
Fin va? :)



















Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar